سفیر آمریکا در مسکو امروز (دوشنبه) گفت که روسیه نباید سفارت آمریکا را با وجود بحران ناشی از جنگ در اوکراین ببندد، زیرا دو قدرت هسته‌ای بزرگ جهان باید به گفت‌وگوهای خود ادامه دهند.

مسکو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، جان جی سالیوان، سفیر منصوب شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در تلاشی آشکار برای ارسال پیامی به کرملین، به خبرگزاری دولتی روسیه تاس گفت که واشنگتن و مسکو نباید به سادگی روابط دیپلماتیک خود را قطع کنند.

سالیوان در مصاحبه‌ای به تاس گفت: «ما باید توانایی صحبت کردن با یکدیگر را حفظ کنیم.»

او همچنین نسبت به حذف آثار لئو تولستوی از قفسه کتاب‌های غربی یا امتناع از پخش موسیقی پیوتر چایکوفسکی هشدار داد.

با وجود بحران‌ها، رسوایی‌های جاسوسی و حاشیه‌های جنگ سرد، روابط بین مسکو و واشنگتن از زمان برقراری روابط ایالات متحده با اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۳۳ قطع نشده است.

با این حال، اکنون روسیه می‌گوید که معاشرت پس از شوروی با غرب به پایان رسیده است و به سمت شرق خواهد چرخید.

سالیوان به TASS گفت: «همانطور که من متوجه شدم، دولت روسیه به نوع قطع روابط دیپلماتیک اشاره کرده است. ما نمی‌توانیم روابط دیپلماتیک خود را قطع کرده و با یکدیگر صحبت نکنیم.»

او افزود: «تنها دلیلی که می توانم به این فکر کنم که ایالات متحده امکان دارد مجبور شود سفارت خود را ببندد، این است که ادامه کار خود را ناامن کند.»

سالیوان ۶۲ ساله، در پاسخ به این سوال که روابط بین دو کشور چگونه توسعه خواهد یافت، گفت: «نمی‌دانم، اما امیدوارم روزی نزدیک‌تر شود.»

کد خبر 681432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha